Kdo neuspěje v Číně, nemá šanci přežít

Čína již dávno není zemí jenom pěších či bicyklistů. Ekonomika této obrovské komunistické země s tím nejtvrdším kapitalismem jde vytrvale několik desítek let nahoru a projevuje se to i v tom, jak se lidé dopravují.

Nejenže rapidně rostou prodeje automobilů v Číně, ale roste i luxusní segment. Světové automobilky si to již mnoho let uvědomují a snaží se v Číně uchytit jak to jen jde.

PSA Peugeot Citroen zažívá krušné roky a prodeje váznou i v mateřské Evropě. O to více se automobilka snaží uchytit v Číně a již ohlásila, že se zde bude koncentrovat na bohaté čínské zákazníky a to se svojí řadou DS.

Francouzi dobře vědí, že německé automobilky vydělávají v Číně především na svých prémiových značkách. Je ovšem otázkou, zda lze srovnávat řadu DS s Mercedesem, BMW či Audi? Přesně tyto tři automobilky totiž drží na čínském trhy 70% podíl v tomto segmentu.

Americká poradenská společnost McKinsey odhaduje, že trh s luxusními vozy v Číně již v roce 2016 překoná USA a stane se tak největším na světě.

Mezi PSA Peugeot Citroen a Čínou je i jisté propojení, kdy čínská automobilka Dongfeng bude mít 14procentní podíl právě v PSA Peugeot Citroen.

Francouzi jistě neuvažují špatným směrem. Budou to ale mít hodně těžké. Konkurence v podobě německé trojky je hodně tvrdá. Je ovšem pravdou, že řadu DS si asi koupí trochu jiný typ klienta než třeba Mercedes-Benz E. Uvidíme, jak se jim bude v Číně dařit prodávat. Co jiného jim nakonec zbývá, že?  

Upozornění k CFD: Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 51 až 76 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

© 2024 Vpenize.cz | Nakódoval Leoš Lang