InvestPortal.cz Vyhledat
Zobrazit všechny články

Jančurovo Tick Tack taxi aneb čekání na Godota

6.2.2014 Hynek Rozkovec (přečteno 12102x)
Jančurovo Tick Tack taxi aneb čekání na Godota

Úsilí Radima Jančury o kultivaci a inovaci české veřejné dopravy je chvályhodné, ale jeho vstup na pražský trh taxislužeb se příliš nevydařil. Až příliš mnoho zákazníků se setkalo s tím, že řádně objednaný vůz jednoduše nedorazil. Předevčírem taxislužbě zkolaboval i systém objednávek.

„Díky vysokým, v této oblasti zatím nevídaným standardům, které máme nastaveny mezi námi a našimi zákazníky, a stejně tak mezi námi a našimi řidiči, přinášíme Praze změnu v oblasti taxi služby“, kasá se Jančurova firma na svých internetových stránkách a dále pokračuje:

„Naše flotila bílých AUDI A6 vozů, jednotně vybavena unikátními zrcátkovými taxametry, platebními terminály, připojením k internetu a Multimediální Passenger Systemem, která je pro Vás připravena každý den. Naši řidiči, firemně ustrojení, jsou vždy připraveni Vám ochotně a vstřícně poskytnout naše služby a realizovat Vaši jízdu dle našich standardů a za zajímavé ceny.“

To vše, až na poněkud podivnou stylistiku, zní velmi lákavě a v souladu s doporučeními snad všech byznys guru. Jenže, k čemu to je, když vůz taxi vůbec nepřijede? Taková cesta na letiště se může proměnit v pekelně adrenalinový zážitek, kdy se člověk modlí, aby to na rychlo objednaná konkurenční firma stihla včas.

Ano, můžeme namítnout, vždyť jsou na trhu teprve krátce a konkurence jezdí již léta. Jenže to marně čekajícího zákazníka těžko uspokojí. Podle všeho za problémy vězí nerealistická personální politika firmy, jež má na řidiče taxi zjevně přemrštěné nároky. To pak vede k personální nouzi. Prostě není dostatek řidičů, kteří by zákazníky obsloužili. Možná, že Jančura, na základě zkušeností ze svých ostatních firem, dospěl k názoru, že lidí je víc než dost. Ekonomická recese vede k tomu, že i na méně atraktivní pozice často přicházejí desítky i stovky žádostí o práci. Zaměstnavatel tak snadno podlehne přístupu, který se shoduje s personální politikou vyjádřenou slavným výrokem poručíka Hamáčka z Černých baronů.

Zatímco u nového softwaru lze z prvně příchozích zákazníků udělat bez problémů beta-testery, u taxislužby toto udělat nelze; ledaže by jezdila zadarmo. Zákazník, který se svého vozu nedočkal a musel nečekaný problém řešit přes konkurenci, se už nevrátí. Naopak, o své negativní zkušenosti poví svým známým nebo o ní napíše na internetu. Zákazníkovo čekání na Godota se tak Tick Tacku může snadno pěkně prodražit a ve svém důsledku i zlámat vaz.

Hynek Rozkovec Hynek Rozkovec

Podnikatel, právník, publicista, linguista. Má praktické zkušenosti s investicemi do cenných papírů i nemovitostí.

Tipy pro investory: Naučte se základy opčního obchodování

Fotogalerie

 

Komentáře k článku