Jančura rád vláčky

Majitel Student Agency je nadšenec. I když mu jeho autobusy docela vydělávají, plánuje přesunout většinu autobusových linek na koleje. 

„Náklady na sedačku jsou u autobusu i u vlaku stejné. Rozdíl je ve financování. Když přijdu za bankami a budu chtít půjčit miliardu na autobusy, tak se nebudou na nic ptát a půjčí mi ji. Vědí, že jsme schopni dodržet byznys plán, který si stanovíme. Jenže u vlaků mi budou dělat problémy, protože byznys plán se může zhroutit kvůli konkurenci,“ sdělil Jančura časopisu Týden. 

Zajímavé je, že v autobusové dopravě Jančurovi nic takového nehrozí. Je to zjevně kvůli tomu, že neexistuje žádné státní, věčně ztrátové ČSAD s celorepublikovou působností, které by mohlo proti konkurenci nasadit daňovými poplatníky dotovaný dumping, které by své počínání mělo pojištěné tím, že by na svém těle přechovávalo přisáté dodavatelské firmy, jež živí hlavní politické strany. 

Jančurovo nadšení pro dráhu je z ekologického hlediska chvályhodné, na druhou stranu je škoda, že kvůli němu nebude Student Agency kultivovat další volné trasy, kterých je pořád dost. Je vůbec s podivem, že nikdo nedokázal okopírovat Jančurův byznys model.

Namísto drahé reklamy propagovat své produkty skrze veřejnou službu jakou jsou třeba právě autobusové linky. Výnosy sice nejsou nijak závratné, ale zjevně se jedná o životaschopný byznys.

Upozornění k CFD: Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 51 až 76 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

© 2024 Vpenize.cz | Nakódoval Leoš Lang