LEO Expressem za dvě hodiny do Vídně?

Zajímavá akce se odehrála v rakouském Gmündu, kde se sešli zástupci občanských iniciativ, firem a regionální i celostátní politické reprezentace, která bojuje o získání peněz z fondů dopravní infrastruktury Evropské unie, které by měly přispět k tomu, že do budoucnosti by se  zprovoznila vysokorychlostní trať mezi Veselím nad Lužnicí a Vídní, která by vedla přes České Velenice.

Vysokorychlostní soupravy  by zastavovaly  na čtrnácti zastávkách a z jižních Čech by se občané nejen z Jihočeského kraje dostaly za dvě hodiny až do Vídně, zatímco nyní musí složitě do metropole Rakouska cestovat přes Prahu a Břeclav.

Dynamicky k celému projetu se staví zejména dopravní společnost LEO Express, jejíž ředitel Peter Köhler připomenul, že zatímco koridor mezi Prahou a Českou Třebovou je doslova přetížen, Jihočeši nemají zatím ani elektrifikovanou trať mez Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí.

„Vlakové spojení se ukazuje jako nejekologičtější a nejbezpečnější,“ tvrdí ředitel společnosti CEO LEO Express pro střední a východní Evropu Peter Koehler a připomíná jakou chybu v osobní dopravě udělali třeba Američané, když drážní spojení přeměnili doslova na nákladní přepravní uzly a opomenuly osobní dopravu.

Původně rakouskou iniciativu pro modernizaci dráhy Františka Josefa na území České republiky zastupuje Mgr. Miroslav Bína z prestižní advokátní kanceláře Daniela Teleckého. Výběr není náhodný, jelikož výše uvedený právník současně předsedá Mladým sociálním demokratům Jihočeského kraje, a na vládnoucí špičky má pevné vazby.

Do diskuse o modernizace trati se zapojily za přerpavce LEO Express  a České dráhy, Správa železniční a dopravní cesty, odborníci z ČVUT a pochopitelně starostové a krajští radní z Jihočeského kraje. Za rakouskou stranu mluví kromě starostů měst na případné vysokorychlostní trati Veselí nad Lužnicí – Vídeň i veřejnost z dotčených míst.

„Zatím se jako největší zájemce o přepravu na této trati jeví skutečně společnost LEO Express, který je štikou v rybníce českých železničních dopravních přepravců. Není bez zajímavosti, že vlakové soupravy LEO Expressu již jezdí mezi Prahou a Košicemi a tato dopravní firma zajišťuje i další autobusové spojení mezi Košicemi a Mukačevem. Že by LEO Express po průniku na východ pronikl i na jih?

Upozornění k CFD: Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 51 až 76 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

© 2024 Vpenize.cz | Nakódoval Leoš Lang