A. Denny z AAA Auto – začátky podnikání

Ze stránek australského deníku Daily Telegraph na nás vykoukla známá tvář. Nepatří nikomu jinému než Čechoaustralanovi Anthony Dennymu.

Co je Daily Telegraph?

Daily Telegraph, známý také jako Telegraph, je britský celostátní deník, který vlastní společnost Telegraph Media Group. Deník byl založen v roce 1855 plukovníkem Arthurem B. Sleighem a je jedním z nejstarších novin ve Spojeném království.

Je známý svým zaměřením na zpravodajství, politiku, obchod a sport a také příležitostným zpravodajstvím o umění a kultuře. Je také významným mediálním hlasem ve Spojeném království, který čte více než milion čtenářů.

Daily Telegraph je ve Spojeném království vlivným zdrojem zpráv a názorů již více než 150 let. V průběhu let rozšířil svou přítomnost na internetu a na svých internetových stránkách nabízí zpravodajství, publicistiku, analýzy, názory a videoobsah. Má také mobilní zpravodajskou aplikaci a interaktivní vydání pro tablety.

Redakční postoj deníku The Telegraph je středopravicový a podporuje Konzervativní stranu Spojeného království a její politiku. Je známý svou podporou brexitu a euroskeptickým zpravodajstvím, ale věnuje se i širším globálním tématům. Jeho publikum patří převážně do skupiny lidí s vysokými příjmy a je důležitým deníkem pro podnikatelskou komunitu.

Mezi komentátory novin patří mimo jiné Christopher Hope, Louise Menschová, Harry Cole a Helena Hortonová. V novinách působí také sloupkaři jako Ambrose Evans-Pritchard, Michael Deacon a Damian Thompson.

Deník Daily Telegraph získal během své historie také řadu ocenění, mimo jiné Noviny roku a British Press Awards. Vydává také několik dalších novin, včetně Sunday Telegraph, Daily Express, Yorkshire Post a Sunday Express. Díky svému zpravodajství o tématech, jako je politika, obchod a sport, je významným zdrojem zpráv ve Spojeném království.

AAA Auto

Česká společnost AAA Auto je leasingová autopůjčovna se sídlem v České republice. Společnost byla založena v roce 1990 a je jedním z předních poskytovatelů pronájmu a leasingu automobilů v regionu, který nabízí širokou škálu vozů a služeb, které pomáhají jednotlivcům i firmám dostat se na cesty.

Závazek společnosti k zákaznickým službám je patrný z jejího poslání: „Zaručujeme nejvyšší kvalitu služeb s bezpečností, komfortem a pohodlím“. Aby se zákazníkům dostalo co nejlepších zkušeností, zavedla česká autobazarová společnost AAA Auto účinně různá opatření a zásady.

Česká společnost AAA Auto je leasingová autopůjčovna

Služby české autobazaru AAA Auto jsou přizpůsobeny potřebám firemních i soukromých klientů. Ať už si potřebujete pronajmout vůz pro podnikání, nebo pro volný čas, česká AAA Auto Společnost vám má co nabídnout. Společnost má široký výběr vozů od ekonomických až po luxusní varianty a nabízí atraktivní balíčky pronájmu a konkurenceschopné ceny.

Zákazníci se navíc mohou rozhodnout pro různé doplňkové služby, jako je široká nabídka doplňkových balíčků pro řidiče a silniční asistence.

Česká autobazar AAA Auto bere velmi vážně také bezpečnost. Všechna vozidla podléhají přísným bezpečnostním kontrolám a pravidelné údržbě a opravám. Společnost má také 24hodinovou pohotovostní službu pro případ poruchy nebo nehody, takže si můžete být jisti, že vaše vozidlo je v dobrých rukou.

Jako přední poskytovatel pronájmu a leasingu vozů má česká společnost AAA Auto vysoký standard služeb zákazníkům. Nabízí nejen konkurenceschopné ceny a flexibilní služby, ale také podporu a klid v duši díky 24hodinové pohotovostní službě a pravidelným bezpečnostním kontrolám a údržbě. S českou AAA Auto Company můžete bez obav vyrazit na cesty.

AAA Auto v detailech

Bývalý generální ředitel a většinový vlastník největší středoevropské sítě autobazarů AAA Auto již téměř dva roky žije zpátky ve své domovině i se svou českou ženou Helenou a dětmi Klarou a Maxem.

Mezitím stačil u protinožců založit developerskou firmu a muzeum veteránů. Již koncem roku 2014 se ocitl na žebříčku nejbohatších Australanů na 179. místě. Jeho majetek byl odhadnut na 320 milionů australských dolarů.

Přitom jej samozřejmě doma v Austrálii skoro nikdo nezná. Denny se ani nesnaží se vlísat do přízně místní smetánky. Dává přednost normálním lidem v hospodě před návštěvami večírků elitářů, které nazývá „bohatými onanisty“.

Při svém přesídlení z Prahy zvažoval Denny více lokalit. Španělskou Mallorku, toskánský venkov poblíž Florencie, ale nakonec zvítězil Central Coast, pobřežní region na sever od Sydney.

„Vždycky jsem se chtěl vrátit do Austrálie, ale moje žena nechtěla. Chtěla zůstat v Evropě blízko příbuzných. Trvalo jí šest měsíců, než pochopila, proč se chci přestěhovat zpátky do Austrálie. Teď každý den vynáší Austrálii do nebes. Tohle místo jsem vždycky miloval. Je to nejlepší místo na světě.“

Region znal Denny dobře ze svého mládí. V Sydney také vystudoval zahradnictví. (V tomto směru ho ovšem snadno trumfne Zdeněk Bakala, který je vyučeným dámským krejčím.) Že se zlatá pole nacházejí jinde, pochopil brzy. Začal fušovat do akcií, prodával auta, spekuloval s pozemky. Pak ale udeřil pád na burze – Černé pondělí roku 1987

„Skoro o všechno jsem tehdy přišel. Bylo to ošklivé,“ vzpomíná Denny.

V roce 1990 Anthony Denny vyrazil do USA, kde viděl příležitost k vývozu aut do východní Evropy. O dva roky později vyrazil do Prahy. Zde si otevřel kancelář v malém bytě a zaměstnal prvního zaměstnance.

Denny plnými hrstmi ochutnával slasti i strasti divokého kapitalistu 90. let. V Rusku se setkal s místní mafií.

„Tehdy to bylo pěkně volatilní a mnohokrát mi bylo vyhrožováno. V roce 1996 za mnou přišli dva Rusové s diplomatickými pasy. Když jsem je dvakrát odmítl, dorazili potřetí s plně automatickými střelnými zbraněmi. Řekli mi – můžeme tě zabít a každýmu to bude jedno. Já jsem jim prostě řekl – jděte si vybrat někoho jinýho, já vám nezaplatím. A oni odešli.

„Tehdy mě na ambasádách včas varovali. Řekli mi, jak jednat s mafiány. Nikdy je neurážej, ale trvej si na svém. Když se vzdáš, tak jim sloužíš do skonání věků.“

Vedle postupných úspěchů, měla Praha i jiné světlé stránky. „Byl jsem svobodný a bylo tam víc žen, než kolik jsem viděl za celý život. A všechny byly krásné. Byla to paráda,“ říká Denny s velkým úsměvem.

Tehdy také potkal Tomáše Baťu, kterého považuje za svého největšího inspirátora.

„Byl jsem na oslavách jeho devadesátin na pražském Hradě. Byl hrozně milý a byl pro mě obrovskou inspirací pro úspěch v životě.“

Jak dobře víme, v roce 2007 se Denny rozhodl uvést Áčka na pražskou a budapešťskou burzu. Deník samozřejmě zmiňuje i následný pád akcií o 90%.

„Primární úpis akcií byl součástí divestičního procesu, jenže se to hrozně pokazilo. Tři měsíce po uvedení na burzu udeřila globální finanční krize a zhruba dva roky následovala krvavá jatka. Prošel jsem prvním prodejním procesem v roce 2012, což se nepovedlo, protože za mě nejednali správní lidé.

Později se mi ale podařilo prodat firmu polsko-anglickému fondu private equity, ve kterém již měli s oborem automotive předchozí zkušenosti. Rozumí segmentu automotive a viděli, jak jsme obrovsky konzistentní v ziskovosti. Nabídli mi skvělou cenu. Pořád ale držím 23 procent. Ve firmě se stále hodně angažuji.“

Co je automotive?

Automobilový průmysl je odvětví, které se zabývá výrobou motorových vozidel určených k přepravě. Toto odvětví zahrnuje výrobu vozidel pro silniční i terénní použití, jakož i konstrukci a výrobu součástí motorů, převodovek, systémů řízení a dalších částí motorových vozidel. Automobilový průmysl roste již několik desetiletí a v současné době patří mezi největší a nejkonkurenceschopnější průmyslová odvětví na světě.

Automobilové společnosti navrhují a vyrábějí celou řadu různých vozidel různých velikostí a tvarů. Automobily, lehké nákladní automobily, těžké nákladní automobily, sportovní užitkové vozy, minivany, elektromobily, hybridy a vozidla s palivovými články jsou příklady vozidel vyvinutých automobilovým průmyslem.

Každý typ vozidla má své vlastní konstrukční prvky, typy motorů, převodové systémy a další součásti, které jej činí jedinečným. Automobilové společnosti také navrhují a vyrábějí specializované komponenty, jako jsou motory, převodovky, panely karoserie, bezpečnostní systémy, brzdy a další položky.

Kromě toho jsou automobiloví designéři zodpovědní za vytváření vnějšího vzhledu vozidel. Designéři mohou upravovat stávající návrhy vozidel novými stylistickými detaily nebo vytvářet zcela nová vozidla od základu. Proces navrhování zahrnuje skicování, stavbu hliněného modelu, vytváření digitálních návrhů designu a zhotovování technických výkresů a prototypů.

Upozornění k CFD: Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 51 až 76 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

© 2024 Vpenize.cz | Nakódoval Leoš Lang