Chipotle Mexican Grill: Předražená příležitost?

Při hledání obchodních řetězců s velkým růstovým potenciálem se většina analytiků zaměřuje na konsolidované finanční výkazy a trendy v odvětví. Podle reportu investiční banky Morgan Stanley North American Insight ze září 2013 však analýza hospodaření jedné pobočky celé sítě může poskytnout daleko cennější informace.

O tom, do jaké míry bude řetězec úspěšný a zda-li svou výkonností překoná své konkurenty, rozhoduje kromě silného hospodaření pobočky ještě potenciál jejich expanze. Nejlepší růstové příběhy zpravidla kombinují oboje.

Finanční ukazetele řetězců: poměr Cash-on-Cash

Jedním z ukazatelů, který lze použít při hodnocení hospodaření je tzv. cash-on-cash výnos. Z definice jde o podíl ročního nezdaněného cash-flow a celkové investované hotovosti. V případě fast-casual a fast-food řetězců se tento ukazatel počítá jednoduše jako podíl provozního zisku před zdaněním a odpisů přepočtených na pobočku a průměrných nákladů na pořízení jedné pobočky/restaurace.

Protože si řetězce často své prodejní místa pronajímají, je nezbytné v čitateli přičíst průměrné roční náklady na pronájem jedné pobočky a ve jmenovateli kapitalizovaný roční nájem (8x). Po provedení těchto úprav dostaneme tzv. plně kapitalizovaný cash-on-cash výnos.

Chipotle Mexican Grill

Potenciál expanze poboček lze určit z analytických odhadů nebo komentářů managementu společnosti o nově otevíraných pobočkách a jejich cílovém počtu v jednotlivých zemích.

Chipotle Mexican Grill jakožto mexická restaurace se sídlem v Denveru je značka, kterou milují spotřebitelé a návštěvníci po celém světě. S čistou focení na ekologii, šetrné zacházení s potravinami, skvělé prohřešky a různé další produkty, Chipotle je oblíbenou volbou pro všechny, co hledají zdravý, chutný a organický jídelní lístek.

A to všechno za rozumnou cenu. Chipotle vyrábí své jídlo především z organických surovin od dodavatelů, jako jsou dlouholetí spojenci. V Chipotle a v jejich dodavatelích je nám blízká touha po rozvoji jídla, které je prospěšné pro spotřebitele, farmáře a planety. Řada prohřešků, které mají v nabídce, je vyrobena pomocí surovin odorganických dodavatelů Chipotle.

Všechny suroviny jsou pitné podle přísných výsad, které požaduje celá firma, aby zajistila příjemný gastronomický zážitek. Chipotle Mexican Grill také vytváří kulturní středisko s tím, jak se stará o jídlo, které nikdy nepřichází ve formě polotovarů.

Šéfkuchaři a talentované kuchyňské osoby vybírají přesně to, co se dostává na talíř, aby zajistili nejlepší chuť, kterou se můžete dočkat. Vše je řezáno do ručně, zpracováváno a vařené. V Chipotle Mexican Grill přemýšlejí o jídle jako o užitečném zdroji požití obohacujících chutí. Chipotle Mexican Grill je však víc než pouze svou nabídkou lístku.

Jsou zapojeni do technického inovačního programu, který je zaměřen na spolupráci se startupy a technologické společnosti, které jsou zaměřeny na poznejme budoucnosti stravovacího průmyslu. Spolupracují s lidmi, kteří vyvíjejí technologie, které umožňují nejlepší využití čerstvého jídla, a mohou se podílet na budoucích průlomových nápadů.

Jestli hledáte zánivečný způsob, jak si dopřát mexickou kuchyni, Chipotle Mexican Grill je volbou, kterou byste měli zvážit. Kreativita jejich kuchařů a přísné standardy uvědomeného stravování, které se snaží společnost důsledněvyžaduje, dělají z Chipotle Mexican Grill způsob, jak jíst lépe

Porovnání řetězců

Zatímco Starbucks (SBUX) se může pyšnit excelentním hospodařením na úrovni pobočky, jeho expanze poboček se pravděpodobně chýlí ke konci. Na druhé straně společnosti jako Shake Shack (SHAK), Noodles & Co (NDLS), El Pollo Loco (LOCO), Chuy’s (CHUY), BJ’s Restaurants (BJRI) nebo Potbelly (PBPB) mají k saturaci daleko, ale efektivita jejich byznysu má co dohánět.

Cheesecake Factory (CAKE), Texas Roadhouse (TXRH), Panera (PNRA), Red Robin Gourmet Burgers (RRGB) a Buffalo Wild Wings (BWLD) nemají ani jeden z předpokladů k velkolepému úspěchu. Chipotle Mexican Grill (CMG) je jedinou společností, která oba tyto faktory kombinuje.

Chipotle Mexican Grill: přemrštěná valuace nebo příležitost?

Vzhledem k současným růstovým vyhlídkám zisku je nicméně tento růstový příběh značně předražený. Analytici oslovení agenturou Zacks Investment Research očekávají, že zisk řetězce poroste v následujících pěti letech průměrným ročním tempem 21,24%.

Za předpokladu, že zisk poroste tímto tempem dalších 5 let a poté se růstová míra ustálí na 8% (aktuální analytická projekce pro průměrný roční růst zisku společnosti McDonald’s v následujících 5 letech), vychází vnitřní hodnota akcie metodou DCF s 10% diskontní mírou na 595,07 dolarů, což značí, že společnost je na trhu momentálně o více 10% nadhodnocena.

Otevřít si restauraci je jistě zajímavý způsob, jak začít podnikat a zabývat se analýzou rizik.

Shrnutí Chipotle Mexican Grill

Chipotle Mexican Grill je bezesporu výjimečným řetězcem rychlého občerstvení nabízející rovnováhu mezi solidním hospodařením svých poboček a velkým prostorem pro jejich expanzi. Tržní cena společnosti však nyní správně nereflektuje analytický konsensus růstu zisků.

Existují názory, že dodatečný růst, který ospravedlní cenu akcie, přijde z expanze dvou dceřiných společností – ShopHouse Southeast Asian Kitchen a Pizzeria Locale. Oba tyto koncepty jsou však ještě velmi mladé a budoucnost teprve ukáže ospravedlnitelnost valuací Chipotle.

Upozornění k CFD: Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 51 až 76 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

© 2024 Vpenize.cz | Nakódoval Leoš Lang