InvestPortal.cz Vyhledat
Zobrazit všechny články

15 společností které investují nejvíce do reklamy

14.8.2012 Petr Novák (přečteno 3431x)
15 společností které investují nejvíce do reklamy

Největší tuzemské investice do reklamy:

Pořadí  Firma Investice do reklamy 2009-2012 (miliony Kč)
Mountfield CS 126
2 T-Mobile ČR 125
3 Vodafone 122
4 Ford Motor Company ČR 109
5 Škoda Auto 105
6 Hyundai Motor CZ 101
7 Telefónica O2 ČR 93
8 Komerční banka 88
9 Import Volkswagen Group 85
10 Peugeot ČR 80
11 Kia Motors Czech 71
12   Unilever ČR 68
13 Tesco Stores ČR 68
14 Česká spořitelna 67
15  ČSOB 65

 Zdroj: STRATEGIE

 

Moje hodnocení 

Je zajímavé jak těsné je to dokonce na prvních třech místech. Jinak by se ta první patnáctka dala asi v zásadě shrnout na telekomunikace, automobilky a banky. Tedy nic překvapujícího.

Pro mne osobně je zajímavé, jak vysoko je již s investicemi do reklamy Kia. To se jistě již nyní projevuje na prodejích. A dále jak vysoko investuje v ČR Ford.

Obecně považuji investice do reklamy za velmi důležité. Pokud se provedou správně, a u těchto společností lze předpokládat, že si najímají ty nejlepší marketéry, musí se to výrazně projevit v prodejích společnosti a tedy hospodářském výsledku.

Jsem přesvědčený, že zejména v době krize se silným společnostem vyplatí investovat do reklamy co nejvíce lze! Reklama bývá levnější, lze toho nakoupit více a je to příprava na zásadní růst v době oživení. Tohle věděl už pan Tomáš Baťa, a to je, přátelé, 80 let.

 

Do jakých mediatypů a jak moc plynuly tyto investice v I.Q 2012:

Mediatyp Podíl
TV 55,07%
Časopisy 15,11%
Noviny 14,84%
Internet 8,1%
Outdoor 5,21%
Rozhlas 1,74%
Kino 0,36%
Instore 0,34%

Zdroj: STRATEGIE

 

Komentář k rozdělení investic mezi mediatypy

Velmi zajímavé pro porovnání. Kdo by to byl řekl, že více než polovina peněz jde stále do TV (Proč má CETV=Nova stále takové potíže?)? Časopisy a noviny se drží stále velmi dobře i přesto, že tomuto odvětví se celosvětově v posledních letech, zejména díky nástupu internetu, příliš nedaří. Naopak investice do internetu v posledních letech jenom stoupají.  Překvapení pro mne je, jak malé prostředky jdou do rozhlasu, třebaže je to medium s tak velkým zásahem populace.


Petr Novák Petr Novák

Blogger investor

Tipy pro investory: Naučte se základy opčního obchodování

Komentáře k článku